Önceden kalite en güzel, en dayanıklı, en iyi, en büyük gibi sıfatlarla tarif edilmeye çalışılırdı. Ancak bu günün iş dünyasında artık kalite tek kişi tarafından tanımlanmaktadır: MÜŞTERİ Artık mal satabilmek için müşterinin bu günkü ve geleceğe dönük ihtiyaçlarının karşılanması oranında kalite kavramı anlam kazanır olmuştur.

ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN YARARLARI:

  • Çalışanların kalite bilincinde artış sağlanması
  • İşletmenin piyasa itibarında artış sağlanması (prestij)
  • Pazarlama faaliyetlerinde rakiplerden farlılık sağlanması
  • İşletmenin uluslararası geçerliliğe sahip bir kalite belgesi edinmesinin getirdiği ticari avantajlardan yararlanabilme (ihracat için kalitenin belge ile ispatlanabilmesi)
  • Müşteri memnuniyetinde ve müşteri sadakatinde artış sağlanması
  • Hata oranlarında, firelerde, yeniden işlemelerde azalma sağlanması
  • Girdi, üretim ve son kontrollerin etkin olarak yapılmasının sağlanması
  • Tedarikçilerin seçiminde, değerlendirilmesinde ve takibinde kolaylık sağlanması
  • İşletme içi yetki ve sorumlulukların tespitinde ve dağıtılmasında kolaylık sağlanması
  • İşletme faaliyetlerinin standartlaştırılmasını sağlayacak dokümantasyonun (altyapının) oluşturulması
  • Geçmişe yönelik kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlayacak altyapının oluşturulması
  • Veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesi ve geleceğe yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesi
  • Kurumsallaşma yolunda önemli bir adım atılmış olması.

Danışmanlık Hizmeti Bilgi Talep Formu

[contact-form-7 id=”693″ title=”Eğitim Bilgi Talep Formu_copy”]